АllmusicBG
Здравейте , регистрирайте се във нашия форум , ако вече имате регистрация , влезте в нея и се забавлявайте с нас Smile


Форум за всякакъв стил музика!
 
ИндексPortalКалендарВъпроси/ОтговориТърсенеПотребителиПотребителски групиРегистрирайте сеВход
~Добре дошли във форума за всякакъв стил музика - ALLMUSICBG !~
Вход
Потребител:
Парола:
Искам да влизам автоматично с всяко посещение: 
:: Забравих си паролата!
Кой е онлайн?
Онлайн е 1 потребител: 0 Регистрирани, 0 Скрити и 1 Гост

Нула

Най-много потребители онлайн: 15, на Пон Юли 18, 2011 1:24 pm

Share | 
 

 Любопитно

Go down 
АвторСъобщение
kir3ca
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Брой мнения : 71
Точки : 1143
Репутация : 1
Join date : 13.07.2011
Age : 22

ПисанеЗаглавие: Любопитно   Пон Юли 18, 2011 9:48 am

РАП- Рапът може да се създаде с или без ритъмен съпровод. Като стилов елемент, той е комбинация на реч, проза, поезия и песен. Произходът на Рапа, може да се търси в африканската, карибската и американската музика.

Рапът на днешния Хип-Хоп се създава като се използват сложен ритъм, интригуваща поетична форма и изобретателна игра с думи. Едновременно с използването на елементи характерни за традиционната поезия, Рап лириката засяга и живота на улицата, където се е зародил Хип-Хопа. Въпреки, че Рапът се е превърнал в международен феномен, някои тенденции в него, касаещи раса, социална прослойка и пол, остават в средите на рапърите и техните почитатели.


ХИП-ХОП - Хип-хоп е течение в културата, което възниква през 60-те и 70-те години в Ню Йорк, в средите на афроамериканците и латиноамериканците. Хип-хоп е понятие, включващо четири елемента: диджействане, графити, брейк танца и рапиране. Други вплетени изразни и музикални средства са ритмуването (англ. beatboxing, 'бийтбоксинг'), хип-хоп модата, модерните хип-хоп танци, груповият говор и жаргон.

Диджейинг - В началото, на популярните партита в общежития и квартали се пуска предимно фънк, диско и соул музика. Диджеите постепенно осъзнават, че песента може да въздейства върху публиката с най-танцувалната си и приятна част. Те разширяват и наслагват ритъма ѝ, използвайки аудио миксери и плочи. По това време техниката вече е позната в карибската страна Ямайка, произвеждаща звученето на дъб музиката. Разпространява се чрез имиграционните среди в Ню Йорк, благодарение на "кръстника на хип-хопа" DJ Kool Herc (Диджей Кул Хърк). Използването на този метод по-късно довежда до развитието на миксирането, семплирането, ремиксирането, а и на скрачинг (scratching) техниката в лицето на DJ Grandmaster Flash (Диджей Грандмастър Флаш). Първичните дискотеки на тези партита на открито се отличават със следната особеност: подвижна инструментална екипировка. Тази звукова система замества изпълненията на ямайските музиканти, чиято музикална техника и звучене на т. нар. дъб музика пренася културата на Ямайка в Ню Йорк. Принос за това има диджеят от ямайски произход Кул Хърк. Басът трябва да се чува възможно най-силно, като по този начин слушателите изпитват усещането, че се намират в истинска дискотека. Тогавашните диджеи носят “златна” корона на главата си по време на цялата тази церемония на музика и забава. Най-вече той се съревновава с друг като него.неясно С откъслечни викове и повелителни възклицания те подканват публиката да се енергизира под звуците на повтарящи се откъси от въртящата се плоча. Друга подобна техника е “рязането” на части между строфите, докато в този момент подреждат като фон силен бас и височини на тонове и трептене. Кул Хърк рядко дава възможност на тълпата да дочака края на цялата песен, и вместо това ги сменя често, като акцентира върху най-„горещите“ (пикови) моменти. За около трийсет секунди оставя звученето на барабани, бас и струни да въздейства на танцуващите. Този момент се нарича break ('пауза'). С повторения от две еднакви копия на плоча и обръщане на други две, той изобретява техниката breakbeat ('брейкбийт').


Брейкденс - На фона на музиката, която диджеят твори, танцуват т.нар. брейк банди (b-boys/b-girls). Освен, че полицията преследва графити групите, вандализъм се приписва и на брейк танцьорите (the Rock Steady Crew, The Air Force Crew, The Rock City Crew, NYC Breakers и др.) В процеса на развитието си танцът бива завладян от електрик буги движения (роботизирани чупки, гарнирани с налудничави мимики на лицето, с което имитират опит за бягство от въображаема стъклена кутия), а някои от стилистичните му елементи вдъхновяват изпълнители като Майкъл Джаксън с прословутата брейкденс стъпка лунна походка (moonwalk, 'мунуо̀к). Импровизация (freestyle), акробатика, въртене върху лакът, гръб, рамо и глава са само част от ранните движения на елемента на хип-хоп културата - брейкденс стила - повлиян не само от специфичните звуци, но и от източните бойни изкуства и филми. Стилът е показан за пръв път пред широката публика във филма Beat Street ('Бийт Стрийт'). По въпроса кой пръв е популяризирал брейкинга може да се спори много.

Графити - Подписите по време на 60-те и 70-те (както и през 50-те) служат за маркиране на територия и загатване за това “кой кой е” в загубващия приемствеността, малки традиции и човечно лице Ню Йорк. Няма данни за точния произход на графитите, както и от кога датират те. През 1969 година нещо се променя – графитите започват да служат като кодове, сборни пунктове, жаргон (slang) и естетически стандарти за стотици младежи. Подписът (tag, 'тег') обозначава името на “престъпника”, който го изписвал (най-често нощем) с маркер бързо, дори само при небрежното преминаване покрай хубава гладка и чиста повърхност. Трудно е да бъде открит авторът на подписа, защото те крият своите псевдоними, които са разпознаваеми само в собствените им среди. С течение на времето анонимните подписи развиват облик (style – композиции от преплетени и въртящи се линии и bombing техника); прерастват в пъстри спрейкартини, разказващи за случки, мечти и реалности. Заформят се съревноваващи се групи, crews, или самостоятелни творци като най-често ги съблазняват цели от рода на подземни паркинги, стените на градския канал и най-вече гари и вагони на влакове. Даден член на група може да бъде част от други групи. Стенописите обаче никак не били виждани като изкуство, затова още през 1977 година властите предприемат масова акция за почистване с нефтен хидроокис на градския фон от тези “драсканици”, като изхарчват над 400 000 долара. Така биват обезкуражени доста от младежите, запалени по графитите, които престават да търсят изява чрез този род изкуство. Но все пак графитите добиват статут на изкуство и получават известна степен на =легализация, благодарение на множество изложби и демонстрации през следващите десетилетия.


100% copied from Wikipedia

Още инфо относно ХИП-ХОП и рап можете да намерите ТУК


allmusic Забавлявайте се с нас allmusic
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя http://allmusic.bulgarianforum.net
????
Гост



ПисанеЗаглавие: Re: Любопитно   Пон Юли 18, 2011 1:51 pm

Корените на хип-хоп културата залягат в западноафриканската и афроамериканската музика. Важен принос имат изпълнители като Ласт Поуитс, Джалал Мансур Нуриддин и Джил Скот-Херън, чиито джазови творби оказват влияние върху обществото в периода след движението за граждански права. Липсата на гласност на афроамериканците след цензурата на "черното радио" през 60-те се замества с по-смелата лирика в музиката на блус, соул и фънк жанра. Те изразяват бунтарския дух на потиснатите граждани на САЩ. Както тези групи, така идните, на рап музиката, ползват римите, ритъма и историята за поддържане духа на чернокожите. При всички музикални стилове, дошли от чернокожите, се наблюдава сливане на ритъма и словото. Това са наследени черти от традициите на обществата на Западна Африка, както и това на афроамериканското общество. Практите им се уповават на повишена степен на емоция, долавяща се от тона, силата и движението, които отразяват нарастващо действие. Словесното изкуство е отлично развито в присъщите за афроамериканските общности църковни песнопения (negro spirituals), ползващи мелодична и ритмична реч, пляскане с ръце в такт, щракване с пръсти, жестикулация, паузи и провиквания, окуражаване и измолване, повишаване на тон, както и удължаване и акцентиране върху дадена сричка от думата. В ранните записи на изпълнения на рап песни от 70-те, освен силния изразен тон и тембър на майстора на церемонията (MC,рапър), като фон се долавят и отчетливите звуци на ритмично ръкопляскане, провикване на отделни гласове, както и такива, звучащи като разнообразно импровизиран хор. Римите и жаргонът намират свое поприще в зараждането на Rock-and-Roll, Doo Wap, Soul, Swing, по-късно и Go-Go музиката. Наполовина говоренето – наполовина пеенето се забелязва в някои стилове като тези още отдавна, но съвършеният лик на този вопъл се преражда с появата на рап музиката. Уличното говорене се преражда в културата на хип-хопа, като акомпанирането идва от страна на силното рамо на Funk и Disco жанровете

allmusic allmusic
Върнете се в началото Go down
 
Любопитно
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Permissions in this forum:Не Можете да отговаряте на темите
АllmusicBG :: ALL MUSIC :: РАП/ХИП-ХОП-
Идете на: